Nyheter
OECD har utarbeidet en god og konkret veileder for risikobaserte aktsomhetsvurderinger for et ansvarlig næringsliv. Et av hovedprinsippene i OECDs retningslinjer er at selskap skal bidra til en bærekraftig utvikling, og utføre aktsomhetsvurderinger for å sikre at de ikke bidrar til negativ påvirkning på mennesker, samfunn og miljø.
-

Banebrytende enighet om veileder for aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv
OECD har utarbeidet en god og konkret veileder for risikobaserte aktsomhetsvurderinger for et ansvarlig næringsliv. Et av hovedprinsippene i OECDs …
-

Kræsjkurs i OECDs retningslinjer for ansvarlig næringsliv
Vi anbefaler denne kjappe og pedagogiske YouTube-filmen om OECDs retningslinjer. Roel Nieuwenkamp, leder av OECDs arbeidsgruppe for ansvarlig næringsliv gir …
-

Bli med! OECDs globale forum for ansvarlig næringsliv 20-21 juni 2018, Paris
OECD-forumet er enestående i sitt slag for kunnskap om de siste internasjonale trender innen ansvarlig næringsliv. På en rekke spennende …
-

Bli med på seminar om aktsomhetsvurderinger for verftsnæringen i Ålesund
Kontaktpunktet, i samarbeid med GIEK og Eksportkreditt, inviterer til dagsseminar i Ålesund 23. mai knyttet til arbeidsforhold til verftsnæringen.
-

Næringsfremme i Kenya – hva er nytten av OECDs retningslinjer?
Dette var ett av flere spørsmål som kom opp blant et engasjert publikum da sekretariatet var på plass på seminar …
-

Nytt medlem til Kontaktpunktet – Cathrine Dehli
Kontaktpunktet ønsker Cathrine Dehli velkommen som nytt medlem av Kontaktpunktet. Dehli er direktør for bærekraft i Nordic Choice Hotels. Kontaktpunktmedlemmene …
-

God respons på Kontaktpunktets arbeid med ansvarlig næringsliv
Det var fullt hus og engasjerte deltakere på Kontaktpunktets dialogmøte. Det var stor bredde i deltakelsen fra både næringsliv, sivilt …
-

NHO: hvordan håndterer norske bedrifter risiko i krevende markeder?
Jon Vea, NHO, er tydelig på NHOs forventninger til ansvarlighet i norsk næringsliv i Kontaktpunktets årsrapport. NHO er tydelige på …
-

ForUM: Er det for vanskelig å klage på overtramp fra næringslivet?
Det norske Kontaktpunktet behandler få klagesaker. Det betyr ikke nødvendigvis at norske bedrifter holder sin sti ren. Årsaken er snarere …
-

Kontaktpunktordningen – det beste vi har, men ikke perfekt
Det norske Kontaktpunktet har ressurser, uavhengighet og tillit nok til å bidra i tråd med intensjonene. Slik er det ikke …
