Nyheter
Kontaktpunktet har avholdt workshop med mål om at næringslivet får god og samstemt veiledning fra statlige aktører.
-

Et samlet virkemiddelapparat kan løfte innsatsen for ansvarlig næringsliv
Kontaktpunktet har avholdt workshop med mål om at næringslivet får god og samstemt veiledning fra statlige aktører.
-

Ti banebrytende klagesaker håndtert av OECDs kontaktpunkt
OECDs kontaktpunktordning fyller 20 år, og i forbindelse med OECDs markering 14. desember, utgir Kontaktpunktet en samling med klagesaker.
-

14. desember: 20-årsjubileum for OECDs nasjonale kontaktpunkt
OECD-webinar: hva er oppnådd med 20 år med kontaktpunktenes unike klagemekanisme og veien videre.
-

Kontaktpunktet har tatt en ny klage til behandling – CSJA vs Telenor
I klagen hevder Committee Seeking Justice for Alethankyaw – CSJA – at Telenor ikke har gjennomført tilstrekkelige aktsomhetsvurderinger i Myanmar.
-

Regjeringens handlingsplan for eksport mangler noe av det viktigste
Planen inneholder ikke ett eneste tiltak sier noe om ansvarlig næringsliv. Det er både oppsiktsvekkende og skuffende, skriver Frode Elgesem, …
-

Ledig stilling i Kontaktpunktets sekretariat
Ønsker du å bidra til utviklingen av et ansvarlig næringsliv? Vi søker etter en fagdirektør – jurist til sekretariatet for …
-

Hvorfor ikke på lag med fremtiden?
Regjeringens krisepakker er en historisk mulighet til å lede norsk næringsliv i riktig retning, sier Frode Elgesem, leder av Kontaktpunktet, …
-

Kurs i næringsliv og menneskerettigheter
Aktuelt tema på master-kurs ved Universitetet i Bergen, høsten 2020. Søknadsfrist 20. august.
-

Kontaktpunktets undersøkelse om ansvarlig næringsliv
Kontaktpunktets undersøkelse viser at det er lav kjennskap til OECDs retningslinjer og Kontaktpunktet, og under halvparten av bedriftene gjør aktsomhetsvurderinger.
-

Seminar om ansvarlig næringsliv 23. juni – Er norske selskaper i front?
Amnesty Norge og Kontaktpunktet lanserer hver sin undersøkelse om ansvarlig næringsliv. Næringsministeren åpner seminaret med påfølgende paneldebatt.
