Kontaktpunktordningen gir organisasjoner, lokalsamfunn og individer et sted å klage når de mener selskaper har bidratt til skade på mennesker, samfunn og miljø i strid med OECDs retningslinjer. Hva kan man klage på og hvordan leverer man en klage? Hva skal til for at Kontaktpunktet tar klagen til behandling? Hva er en dialog og mekling i en klagesak, og hva slags løsninger kan det bidra til?

Hør fra erfarne meklere, eksperter og organisasjoner – og lær mer om hva det er mulig å oppnå gjennom klage, dialog og mekling.

Hvor:             Amalie Skram, Litteraturhuset

Når:               1. november kl. 12.00 – 15.30

Del 1 kl 12.00 – 14.00: Kontaktpunktets klageordning – muligheter og resultater

Del 2 kl 14.00 – 15.30: Hvordan klager man, og hvordan behandles klager?

 

Begrenset antall plasser. Påmelding til OECDNCP@mfa.no innen 28. oktober.

Program – seminar om klageordningen 1. november